Om SFO / KLUB

Pædagogik i SFO og klub
Vi arbejder med pædagogisk indsigt, omsorg for det enkelte barn og aktiv deltagelse i barnets hele liv. Vi er opmærksomme på det enkelte barns trivsel og tryghed og har fokus på at lære børnene at knytte bånd og danne venskaber. Vi arbejder med udviklingen af børnenes sociale kompetencer, selvstændighed og ansvar, både over for sig selv og omgivelserne.
Personalet har et højt fagligt niveau og er aktive i søgen efter ny viden.

Aktiviteter i det pædagogiske tilbud
Vi planlægger vores aktiviteter med afsæt i børnenes interesser og behov.

Vi byder på mange forskellige slags fysiske aktiviteter både ude og inde, vi har gode udearealer og en dejlig hal og kan derfor tilbyde aktiviteter både ude og inde.
Leg og idræt, naturoplevelser i nærmiljøet – strand og skov ligger altid tæt på.
Der er også rig mulighed for at dyrke kreative aktiviteter.
Vi har faste traditioner gennem året og vores  aktiviteter følger årstiderne og støtter op om årets gang i skolen.

Herudover serverer vi et sundt morgen- og eftermiddagsmåltid.

Særligt for SFO Klub for elever på 4. til 6. årgang
Vi er en lille klub, der lægger vægt på, at klubben er et rart og hyggeligt sted, hvor børnene kan tilbringe deres fritid sammen med andre børn og voksne.

I klubben holder vi børnemøde, hvor børnene har mulighed for at få indflydelse på, hvilke aktiviteter vi skal lave, hvad mad vi skal spise etc. På børnemøderne taler vi også om, hvad der ellers rør sig i klubben.

Herudover serverer vi et sundt eftermiddagsmåltid.

Der er opstart i klub d. 1. maj i 3. klasse.