Inkluderende dagbehandling (ID)

Inkluderende dagbehandling

Inkluderende Dagbehandling – også kaldet ID – er en visiteret behandlingsindsats sideløbende med barnets skolegang i samarbejde mellem barnets familie, personalet i ID, klassens team, SFO og evt. familiebehandler. Det er derfor en forudsætning, at barnet kan deltage i den almindelige undervisning, da en stor del af behandlingsarbejdet foregår i klassen med støtte fra behandlings- og specialpædagoger.

Inkluderende dagbehandling på Ølsted Skole

På Ølsted Skole har vi otte plader i ID, samt et tilknyttet personale bestående af behandlingspædagoger, specialpædagoger, lærere og psykolog. I ID arbejder vi ud fra den neuroaffektive tilgang, en tilgang som ser bag elevens adfærd, og forstår, hvorfor de gør, som de gør. Vores behandlingsarbejde udarbejdes derfor altid efter den individuelle elevs behov.

Ved tildeling af en plads i ID vil der være en forventning om, at der vil ske en udvikling inden for en to- til treårig periode, og udslusning sker, når denne udvikling opnås.